För fjärde året i rad blev Logicenters vinnare på Real Estate Brand Award. På den prestigefyllda galan i Berlin tilldelades företaget förstapriset inom kategorin ”Bästa logistikutvecklaren i Norden”, priset för det starkaste varumärket bland utvecklare av logistikfastigheter.
Över 1 500 varumärken från totalt 45 marknader var med och tävlade i Real Estate Brand Award, det ärofyllda pris som delas ut årligen. På tisdagskvällen var det dags för årets gala i Berlin och bland nordiska varumärkena i segmentet ”Bästa logistikutvecklaren i Norden” vann Logicenters, för fjärde året i rad, det diamantsmyckade priset.
– Vi är otroligt stolta och glada över detta. Att vi för fjärde året i rad kammar hem detta pris är verkligen ett kvitto på att våra stora investeringar i solenergi, höga hållbarhetskrav och kundanpassade lösningar verkligen lönar sig. Det är väldigt roligt att det fortsätter att uppmärksammas i internationella kretsar, säger Matthias Kettelhoit, CEO på Logicenters.
Tävlingen baseras på en undersökning som gjorts årligen sedan 2009 av European Real Estate Brand Institute, en plattform för att utvärdera varumärken inom fastighetsbranschen. Totalt har över 125 000 branschexperter varit med och utvärderat vinnarna utifrån olika varumärkesvärdemodeller. Deras värdering slås sedan samman till ett index, Brand Value, som ligger i grund till prisutdelningen.