Brittiska utvecklaren av höghastighetssträckan High Speed 2 (HS2) Limited har påbörjat arbetet på Colne Valley Viaduct, landets längsta järnvägsbro.
Den nya viadukten kommer att bära höghastighetståglinjen cirka 10 meter över floden Colnes och Grand Union Canals yta, nordväst om London.
Cirka 56 pelare kommer att stödja strukturen, med de bredaste stöttorna reserverade där bron kommer att korsa över sjöar. HS2: s huvudentreprenör Align JV, som inkluderar Bouygues Travaux Publics, Sir Robert McAlpine och VolkerFitzpatrick, kommer de närmaste 12 månaderna trycka minst 292 pålar under marken för att stödja viaduktbroarna.
Innan viadukten monteras från norr till söder kommer dess huvuddäck att tillverkas i sektioner i en närliggande provisorisk fabrik.
Ingenjörerna har redan genomfört ett omfattande testprogram genom att sänka 12 pålar på två platser.
De insamlade geologiska och strukturella uppgifterna från dessa tester har resulterat i en minskning av pålarnas djup med 10 -procent, vilket ger avsevärda kostnads- och tidsbesparingar.