Kolmården tillsätter Anders Leijon som ny sälj- och marknadschef. Leijon kommer närmast från Live Nation där han under många år fungerat som sälj- och marknadschef för Melodifestivalen.
- Min ambition är att tillsammans med Kolmårdens erfarna medarbetare, fortsätta arbetet med att utveckla, marknadsföra och erbjuda besöksupplevelser i världsklass för både privatpersoner och företag. Både gällande konferensarrangemang, intressanta och relevanta företagssamarbeten och positiva besöksupplevelser på både Kolmården och Vildmarkshotellet, säger Anders Leijon.
Anders har bred kunskap och erfarenhet från försäljning, marknadsföring och stora musikevenemang och kommer främst att arbeta med affärsutveckling och med Kolmårdens partners. Han kommer också att bli en del i Kolmårdens ledningsgrupp.
- Kolmården har utvecklats mycket på senare år, men vi har fortfarande massor ogjort. Anders får en nyckelroll i det arbetet och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Kolmården, säger Christer Fogelmarck, koncernchef Parks and Resorts och t.f. vd för Kolmården.
Anders Leijon tillträder sin tjänst den 15 augusti 2017.