Foodora fortsätter att växa och finns idag på över 200 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen, en befolkning vars efterfrågan på snabb hemleverans har ökat markant. Nu lanserar Q-handelsbolaget sin plattform för hemleveranser i Köping, Härnösand och Karlshamn, ett led i den offensiva planen att göra Sverige allt mer rosa. Redan nu har många restauranger anslutit sig för att tillhandahålla snabba hemleveranser genom foodoras anställda bud. Fler restauranger står på tröskeln att ansluta sig inom kort.
Handelsplatsen som foodora skapat är inte bara en länk mellan restauranger, butiker och kunder. Bolaget är dessutom en solid plattform för digital handel, marknadsföring och en sofistikerad infrastruktur kring hemleverans, en struktur som snabbt kan appliceras i hela landet.
– Svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar och personer som bor i Köping, Härnösand och Karlshamn följer denna trend. Därför känns det extra roligt att vi nu kan svara upp mot det behovet, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
– Min ambition är att restaurangerna ska vässa sin digitala försäljning genom oss. Jag hoppas och tror också att restaurangerna genom ökad omsättning kan skapa viktiga lokala arbetstillfällen, både hos oss samt hos de partners som är anslutna till plattformen, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Foodora har redan nu anställt ett fyrtiotal människor för leverans hem till kund i de tre städerna En siffra som kommer växa.