Q-handelsbolaget Foodora ingår avtal med logistikaktören Brizo. Foodora kommer erbjuda kunderna samma-dag leveranser som alternativ i e-handlares checkout och via Brizos hyperlokala lager för omedelbart leverans ut till konsumenten.
Via Brizos hyperlokala lager kan foodora nu erbjuda omedelbara leveranser för onlinebutiker. Samarbetet signalerar att segmentet snabb digital handel, Q-handel är här för att stanna. Det kommer att göra det möjligt för foodora att utöka sina erbjudanden och bli ett snabbt leveransalternativ för konsumenter som handlar online. Det innebär att konsumenter kommer att kunna få sina produkter levererade på kort tid, från morgon till kväll, sju dagar i veckan.
– Människor som handlar online förväntar sig leveranser på sina egna villkor. I många fall vill de inte vänta, de vill ha snabbast möjliga leverans. Jag är glad över att vi, genom ett samarbete med Brizo, kan uppfylla dessa förväntningar. Vi är ett nordiskt företag som älskar innovation, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
– Det är fantastiskt att vi tillsammans med foodora kan erbjuda detta. Något som både e-handlare och konsumenter har efterfrågat länge. För oss är det ett viktigt steg i vår utveckling. Vi vill bidra till att förändra e-handelsbranschen genom att erbjuda lösningar som gynnar handlarna och konsumenterna, samtidigt som det förbättrar stadsmiljön genom att minska tunga transporter i stadskärnan, säger Dino Todorovic, vd och grundare på Brizo.