LogiMAT fick ställas in två gånger i följd på grund av pandemin. I år kommer mässan äntligen att äga rum igen. Precis som före Corona-tiden är Jungheinrich återigen den största utställaren. I sin monter visar företaget upp allt för framtidens lager och har meddelat en mycket speciell produktlansering för mässans första dag.
Dem som vill forma framtidens intralogistik måste gå nya vägar, ständigt ompröva processer och upptäcka nya dimensioner. Jungheinrich alltid har gjort detta med stor passion. Med sin 1160 kvadratmeter stora monter i Hall 9 plus ytterligare utomhusyta mellan är intralogistikexperten återigen den största utställaren på branschens ledande mässa i år och visar upp sina senaste hållbara innovationer inom automation, digitalisering och e-mobilitet.
– Vi gör intralogistiken mer effektiv och hållbar, förklarar Christian Erlach, Chief Sales Officer för Jungheinrich-koncernen.
Han tillkännager en produktlansering den 31 maj, öppningsdagen för LogiMAT, som kommer att "förändra tid och rum". Allt företaget hittills har sagt är att det är en helt ny, fristående intralogistiklösning.
– Vi kommer att presentera en helt ny produkt med vilken vi kommer att uppnå en ny dimension av effektivitet i våra kunders lager, säger Erlach.
Som ytterligare en höjdpunkt kan LogiMAT-besökare uppleva Jungheinrichs varumärkesambassadör Nico Rosberg i Jungheinrichs monter.
– Jungheinrich och jag har ett gemensamt mål: att göra världen mer hållbar med e-mobilitet och smart teknik, säger Rosberg.