Efter lyckat samarbete med Kronans Apotek och SaaS-bolaget Ingrid accelererar q-handelsbolaget foodora ytterligare på leveransmarknaden tillsammans med de två aktörerna. Ett samarbete som möjliggör att foodora är ett leveransalternativ när Kronans Apoteks kunder beställer varor i deras webbshop. Det innebär hemleverans inom en timme i hela stor-Stockholm.
Ingrid förbättrar leveransupplevelsen för alla som handlar på nätet. Genom att koppla samman e-handlare med fraktbolag kan Ingrid erbjuda konsumenter det leveransalternativ som passar kunden bäst. Samarbetet med Ingrid innebär att foodora är ett valbart alternativ för miljoner svenskar och är ett ett strategiskt steg in i paketbranschen.
– Foodora är en stark utmanare till bland andra Budbee, Airmee och Instabox. Vi är den ledande aktör inom snabba hemleveranser kan ändra flera spelplaner snabbt, då få andra aktörer kan erbjuda hemleverans inom 30 minuter, sju dagar i veckan. Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats. Genom spännande samarbeten skapar man innovation och med Ingrid och Kronans Apotek leder vi förändringen framåt i snabb takt, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.
– Snabba leveranser är något kunden vill ha och vi vill alltid försöka säga ’ja’ till kunden. Genom samarbetet med foodora och Ingrid tar vi nu ytterligare några viktiga steg i att utveckla digitala kanaler till kunderna så att vi kan erbjuda ett ännu större kundvärde. Bekväma leveranser till dörren på en svårslagen leveranstid förenklar vardagen för både nya och befintliga kunder, säger Hannes Hasselrot, vd på Kronans Apotek
– Snabba leveranser är en naturlig utveckling för e-handeln. Nu skapas nya förväntningar på allt kortare leveranstid och det är roligt att få samarbeta med Kronan och foodora i denna transformation. Apoteksvaror är ett segment där leveranstid spelar stor roll, så vi är övertygade om att detta samarbete kommer att göra Kronans Apoteks kunder nöjda, och är glada att över att vara en del av lösningen, säger Piotr Zaleski, vd Ingrid.