Budbee och Instabox kan meddela att samgåendet i dag blivit klart och att de nu har en ny gemensam ägare - Instabee. Affären fick godkänt utan anmärkning av Konkurrensverket och den här kombinationen skapar en ny utmanare, redo att ta sig an den europeiska marknaden.
Instabee kan nu påbörja arbetet med att slå ihop Budbee och Instabox gemensamma resurser, expertis och kunskap för att fortsätta transformationen av e-handelsleveranser och utmana traditionella aktörer i Europa.
– Jag är mycket nöjd med det här beskedet och redo att sätta igång arbetet med att dra upp ramarna för Instabee. Vår ambition är tydlig: vi ska växa internationellt och med lönsamhet. Min första uppgift blir att lära känna gänget på Instabox och titta under huven på alla de fina lösningar som de har skapat, säger Fredrik Hamilton, vd på Instabee.
Som gemensam enhet kan Budbee och Instabox skapa mer effektiva och hållbara operationella flöden. Genom att använda färre fordon för att leverera paketen, trappas takten i arbetet med att minska CO2-utsläpp upp.
Instabox grundare och Instabees nya styrelseordförande, Alexis Priftis kommenterar:
– Vi förväntar oss bättre skala vilket bör leda till positiva resultat ur såväl finansiell som hållbarhetsmässig synvinkel. Jag ser stor potential för oss, både på kort och lång sikt och vet att vi kommer att vara väl positionerade för att skapa något extraordinärt.