Resultatet var i linje med de preliminära siffrorna som bolaget presenterades i januari.
Resultat per aktie för fjärde kvartalet blev minus 36,83 kronor, jämfört med minus 3,19 kronor samma kvartal året innan.
För helåret 2023 landar förlusten på drygt 10 miljarder och förlusten per aktie uppgick till 124,61 kronor per aktie.
Antalet abonnenter vid årets slut låg på omkring 6,50 miljoner. Målintervallet är 6,55-6,65 miljoner. Vid utgången av det tredje kvartalet hade bolaget 6,66 miljoner abonnenter.
”Den nordiska och internationella abonnentbasen minskade jämfört med föregående år efter att vi under sommaren valt att avsluta olönsamma marknadsföringskampanjer, samtidigt som priserna höjdes på nästintill samtliga marknader”, skriver vd Jørgen Madsen Lindemann i rapporten.
Viaplay har skakats av en ekonomisk kris som grundar sig i en uppmärksammad satsning på internationell expansion med kostsamma köp av sporträttigheter. Bolaget sköt flera gånger upp sin rapport för tredje kvartalet och missade bland annat uppsatt deadline utifrån Nasdaqs regler.
Den 9 februari meddelade Viaplay att bolaget genomfört ett omfattande rekapitaliseringsprogram som bland annat innebar att bolaget tagit in 4 miljarder kronor genom både en nyemission och en företrädesemission.
Nya storägare blir franska Groupe Canal+ och tjeckiska PPF.