Truckföretaget Logisnext Sweden byter varumärke från UniCarriers till Mitsubishi Forklift Trucks. Under det nya varumärket ska företaget erbjuda ett större sortiment av lager- och motviktstruckar med ambitionen att stärka sin position på den svenska marknaden.
– Vi är otroligt stolta över att nu stärka Mitsubishi Forklift Trucks, som varumärke på den svenska marknaden, med en stark industriell ägare i ryggen, säger Håkan Hall, vd för Logisnext Sweden.
I över 50 år har Logisnext Sweden erbjudit truckar via varumärken som ATLET och UniCarriers för logistik inom allt från fordons-, bygg-, och elektronikindustrin till livsmedels-, och läkemedelsindustrin, bland annat. Ett genomgående fokus för Logisnext Sweden har varit att tillhandahålla service under namnet “First visit fix rate”, vilket innebär att hela 95 procent av truckarna åtgärdas vid första besöket och 98 procent av reservdelarna levereras inom 24 timmar.
– Att få arbeta med Mitsubishi som varumärke känns både tryggt och väldigt roligt. Med vårt personliga engagemang tillsammans med våra kunder och lösningsorienterat förhållningssätt går vi in i det nya året med en bra känsla, avslutar Håkan Hall.